حداقل بودجه تبلیغات پزشکی در حوزه زیبایی + راه های تبلیغات سودآور و کم هزینه

سوالی که اکثر صاحبان کسب و کارهای فعال در حوزه زیبایی و پزشکی نمی پرسند اما باید حتماً به آن توجه کنند این است که “یک مطب پزشکی چقدر باید برای بازاریابی هزینه کند؟” یا به عبرت دیگر حداقل بودجه تبلیغات پزشکی در حوزه زیبایی چه قدر است؟ تبلیغات به عنوان بخشی از بازاریابی یک کسب و کار اهمیت زیادی در رونق کلینیک زیبایی دارد و باید بخشی عمده ای از یک رویه رو به رشد باشد.

به‌عنوان یک صاحب کسب ‌و کار، کنترل خوب و صحیح هزینه ‌های بازاریابی اغلب می ‌تواند شبیه یک جعبه سیاه باشد. گاهی اوقات پول زیادی در آن می‌ گذارید و در مورد نتایجی که می‌گیرید تعجب می‌کنید. گاهی در یک نگاه، بودجه تبلیغات پزشکی گران به نظر می رسد، و ممکن است مشخص نباشد که آیا واقعاً برای رسیدن به اهداف درآمدی خود به آن نیاز دارید یا خیر. اما، شما باید آنها را به عنوان سرمایه گذاری هایی در نظر بگیرید که بازدهی بیشتری نسبت به آنچه انجام می دهید، ارائه می دهد. به عبارت دیگر، سرمایه گذاری های بازاریابی باید بیماران جدید را برای شما به ارمغان بیاورد یا بیماران فعلی شما را وفادارتر کند. در این مطلب می خواهیم راجع به بودجه تبلیغات در حوزه زیبایی صحبت کنیم و اینکه چطور می توان برای آن برنامه ریزی کرد و تبلیغات سودآور و کم هزینه را به دست آورد.

فهرست عناوین مقاله:

حداقل بودجه تبلیغات پزشکی در حوزه زیبایی چه میزان است؟

هر کسب و کاری برای کسب درآمد باید پول خرج کند، اما همیشه دقیقاً مشخص نیست که چقدر باید خرج کنید. اگر می ‌خواهید بفهمید که چقدر بودجه برای تبلیغات و بازاریابی پزشکی خود نیاز دارید، چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید آنها را حتماً در نظر بگیرید. به طور خلاصه بودجه شما به این بستگی دارد که چگونه اهداف خود را تعیین می کنید و به چه چیزی می خواهید برسید.

برخی از روش ها ممکن است بودجه ای را بر اساس درصد درآمد حاصل از فعالیت کلینیک زیبایی و پزشکی شما ایجاد کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با محاسبه بازگشت سرمایه (ROI) شروع شوند. در همین حال، دیگران بودجه خود را بر اساس نیاز به پر کردن ظرفیت بیمار موجود تعیین می کنند. در نهایت، کل مبلغی که برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می گیرید به نوع عمل شما و رقابت پذیری بازار شما بستگی دارد. این نکته را فراموش نکنید که درست مانند هر کسب و کار دیگری، هر روشی یکسان نخواهد بود.

به عنوان مثال، اگر شما تنها دندانپزشک شهر هستید، لازم نیست بودجه تبلیغات شما به اندازه یک دندانپزشک که با ۱۰ دندانپزشک دیگر در همان منطقه رقابت می کند، باشد. برای تعیین بودجه بازاریابی مناسب برای کسب و کار زیبایی خود، با یک معیار کلی شروع کنید. همانطور که گفته شد، مبلغی که یک کسب و کار برای بازاریابی خرج می کند می تواند به طور قابل توجهی بر اساس صنعت، اندازه و رقابت متفاوت باشد. به عنوان مثال، مبلغی که یک پزشک زیبایی محلی برای بازاریابی در منطقه ای با رقابت شدید هزینه می کند، بسیار بیشتر از بودجه یک جراح پلاستیک در یک منطقه کم رقابت خواهد بود. با این حال، دانستن میانگین در همه حوزه های زیبایی می تواند به شما ایده بهتری درباره شروع کار و بودجه بندی برای تبلیغات بدهد.

حداقل بودجه تبلیغات پزشکی در حوزه زیبایی

از سوی دیگر بودجه ای که برای بازاریابی و تبلیغات پزشکی خود تعیین می کنید باید بازتاب بازگشت سرمایه (ROI) هدفمند شما باشد. برای رشد عملکرد خود با سرعت بیشتر، باید به اندازه کافی در بازاریابی سرمایه گذاری کنید، به همین دلیل است که وقتی با یک آژانس بازاریابی عالی کار می کنید، می توانید انتظار بازگشت سرمایه حداقل ۴:۱ را داشته باشید. این بدان معناست که به ازای هر هزار تومانی که برای تبلیغات خرج می‌ کنید، چهار هزار تومان درآمد دریافت می‌ کنید. علاوه بر آن باید سابقه و خدماتی که در حوزه زیبایی دارید را هم در نظر بگیرید، به ویژه اینکه آیا کلینیک زیبایی شما جدید است یا جزو قدیمی ها هستید.

کلینیک های زیبایی جدید

کلینیک های زیبایی جدید می ‌خواهند بیماران جدید را جذب کنند، اما آنها همچنین باید آگاهی اولیه از برند را ایجاد کنند. اگر مردم از عملکرد و خدمات شما اطلاعی نداشته باشند، چگونه شما را پیدا کرده و به شما اعتماد خواهند کرد؟ ایجاد آگاهی از نام تجاری و برند مستلزم هزینه های بازاریابی سنگینی است تا رشد شما را آغاز کند. برای اطلاعات بیشتر درباره جذب بیمار مطالعه مقاله ۱۴ راه تضمینی برای جذب بیمار برای کلینیک پزشکی را پیشنهاد میدهیم.

کسب و کارهای جدید همچنین باید پول بیشتری را برای توسعه وب سایتی خیره کننده و کاربردی خرج کنند تا تبلیغاتشان اثرگذارتر باشد؛ علاوه بر این، برای تسلط بر موتورهای جستجو با SEO خوب به بازاریابی محتوا نیز نیاز دارید.

کلینیک های زیبایی قدیمی

برای کلینیک های زیبایی قدیمی که فعالیت خود را از قبل آغاز کرده اند، اکثریت بودجه تبلیغات به سمت رشد اختصاص می یابد. شما باید روی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در گوگل و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک به عنوان جدیدترین و مدرن ترین روش های تبلیغات، سرمایه گذاری کنید.

اگر ترافیک سایتتان خوب نیست، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در طراحی مجدد وب سایت داشته باشید. اصلاح ظاهر و عملکرد وب سایت شما می تواند به شما کمک کند تا بیماران بالقوه بیشتری را جذب کرده و جذابیت بیشتری برای مشتری جدید داشته باشید. اگر می خواهید درباره راه های تبلیغات سودآور و کم هزینه بیشتر بدانید، در ادامه چند استراتژی برای تبلیغات کارآمد اما کم هزینه را یاد خواهید گرفت.

حداقل بودجه تبلیغات پزشکی در حوزه زیبایی

راه های تبلیغات سودآور اما کم هزینه حوزه زیبایی

بازاریابی و تبلیغات یک کسب و کار در حوزه زیبایی یا مراقبت های بهداشتی می تواند یک چالش باشد. شما می خواهید در جامعه خود به رسمیت شناخته شوید، اما در عین حال، باید مفید، معتبر و آموزنده هم باشید، از سوی دیگر مثل هر کس دیگری دوست دارید بودجه تبلیغات مناسب و حتی کم هزینه ای هم به بازاریابی و مارکتینگ پزشکی برندتان اختصاص دهید.

خوشبختانه، تعدادی از ایده ها و راه های تبلیغ وجود دارد که می تواند بدون هزینه های گزاف، کسب و کار زیبایی شما را ارتقا دهد. از رسانه ‌های اجتماعی گرفته تا محتوای ویدیویی، در ادامه بهترین و کم هزینه ترین ایده ‌های بازاریابی برای ارائه‌ دهندگان خدمات زیبایی و بهداشتی را دنبال کنید.

  1. وب سایت

داشتن یک وب‌سایت در عصر حاضر به دلایل متعددی حیاتی است، شاید مهم‌ترین آنها این باشد که به شما کمک می‌کند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) نشان داده شوید، که به این معنی است که بیماران احتمال بیشتری دارد که شما را پیدا کنند.

یک نکته قابل توجه: اگرچه داشتن شبکه های اجتماعی علاوه بر وب‌سایت ایده‌آل است (در این مورد بیشتر توضیح می‌ دهیم)، اما آن‌ها مانند وب‌سایت‌ ها اعتبار، کنترل برند شما، یا توانایی مالکیت و ردیابی بیماران بالقوه را ندارند.

وب سایت برای تبلیغات پزشکی
  1. شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به ابزار مهمی برای معرفی نام تبدیل شده اند. تحقیقات زیادی نشان داده اند که ۴۱ درصد از مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی و زیبایی و بیماران گفتند که شبکه های اجتماعی بر انتخاب یک پزشک، مرکز پزشکی یا کلینیک زیبایی خاص تأثیر می گذارد؛ به طور خلاصه، اگر در شبکه های اجتماعی فعال نیستید، فرصت بزرگی را برای تعامل با بیماران احتمالی از دست می دهید.

به جای تلاش برای افزایش حضور خود در چهار یا پنج پلت فرم مختلف شبکه های اجتماعی پزشکی، پیشنهاد می کنیم تبلیغات خود را با یک یا دو پلتفرم شروع کنید. فیسبوک و اینستاگرام پلتفرم‌های بهتری برای تبلیغات کوچک و کمپین ها ​​هستند و بودجه تبلیغات کمتری هم نیاز دارند. تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی فواید زیادی برای شما دارند، مثل:

  • درک بهتر مخاطبان
  • پیگیری تعامل
  • افزایش دید برای دسترسی به افراد بیشتر

در مورد تبلیغات در اینستاگرام باید بگوییم که این پلتفرم مبتنی بر تصویر برای نمایش کلینیک، تجهیزات جدید و حتی نظرات بیماران راجع به شما و خدماتتان و رضایت آنها عالی است. اگر همچنان تمایلی به صرف بودجه محدود خود در شبکه های اجتماعی ندارید، این را در نظر بگیرید: افزایش پست ها در فیس بوک و اینستاگرام اغلب ارزان تر از تبلیغات سنتی است و بازده سرمایه گذاری بالاتری هم ارائه می دهد.

شبکه های اجتماعی برای تبلیغات پزشکی

برای اطلاعات بیشتر مقاله هزینه تاسیس درمانگاه را مطالعه فرمایید.

  1. بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یک راه عالی برای درگیر نگه داشتن بیماران بین قرار ملاقات ها یا حتی فعال کردن مجدد افرادی است که به طور کامل از لیست بیماران وفادار شما خارج شده اند. قبل از شروع تبلیغات ایمیلی، اهداف ایمیل خود را مشخص کنید و تعیین کنید که ایمیل های شما چه نوع ارزشی را می توانند ارائه دهند. بنابراین، خود را به جای بیماران خود قرار دهید. چه چیزی ممکن است بخواهند بخوانند؟ تبلیغات خود را با موضوعات مرتبط با برنامه های مراقبتی آنها هماهنگ کنید و به سؤالاتی که بیماران به طور مداوم می پرسند توجه زیادی داشته باشید، زیرا اینها خوراک عالی برای محتوای تبلیغات ایمیل هستند.

بازاریابی ایمیلی پزشکی در حوزه زیبایی
  1. وبلاگ نویسی

یکی از مقرون به صرفه ترین اشکال بازاریابی و تبلیغات، وبلاگ نویسی است که می تواند به طور عمده به افزایش دید کلینیک زیبایی شما کمک کند. در واقع، کسب‌وکارهای مراقبت‌های بهداشتی و زیبایی با یک وبلاگ در وب‌سایت خود، ۵۵ درصد ترافیک بیشتری را دریافت می ‌کنند و تقریباً ۱۳ برابر بیشتر احتمال دارد که هر ساله بازده سرمایه‌گذاری مثبت (ROI) را در مقایسه با همتایان غیر وبلاگ‌نویس خود تجربه کنند. چرا؟ زیرا وبلاگ نویسی به سایت شما کمک می کند تا در نتایج جستجو نشان داده شود.  به‌علاوه، اگر محتوای ارزشمندی تولید ‌کنید، وب‌سایت‌های دیگر ممکن است به آن لینک دهند و این پیوندهای خارجی رتبه وب‌سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش می‌دهند. و این یعنی بیماران و مشتریان بیشتر.

وبلاگ نویسی تبلیغات پزشکی در حوزه زیبایی
  1. بازاریابی ویدیویی

ویدئو همچنان یکی از موثرترین راه‌ها برای صاحبان کسب‌وکار برای تبلیغات و در نهایت جذب مشتریان بالقوه و افزایش دید است. در حوزه زیبایی تماشا کنندگان ویدیو را به سایر انواع محتوای تولید شده، ترجیح می دهند و به طور متوسط ۸۸٪ از سازمان هایی که از بازاریابی ویدیویی استفاده می کنند، بازگشت سرمایه مثبتی را گزارش کردند.

از منظر مراقبت‌های بهداشتی، ویدئو ها می ‌توانند با نشان دادن روند جراحی ها یا خدمات زیبایی ارتباط عاطفی با بیماران احتمالی و موجود ایجاد ‌کنند. آنها همچنین به راحتی در کانال های بازاریابی موجود شما (به عنوان مثال، وب سایت، ایمیل ها و صفحات رسانه های اجتماعی) به اشتراک گذاشته می شوند و بودجه تبلیغات در اینگونه بازاریابی ها بسیار پایین یا متوسط است. 

بازاریابی ویدیویی در حوزه پزشکی زیبایی

در ادامه چند ایده ویدئویی ویژه تبلیغات پزشکی در حوزه زیبایی برای شروع مارکتینگ شما آورده شده است:

  • نمایش محصولات یا تجهیزات
  • نظرات بیماران قبلی
  • فیلم های آموزشی
  • نمونه کارهای قبلی شما
  • فیلم های پشت صحنه معاینات یا جراحی ها

در آخر

شاید اختصاص بودجه تبلیغات برای کسب و کارهای حوزه زیبایی خرج اضافه به نظر برسد اما این فکر کاملاً اشتباه است. بالعکس، تبلیغات پزشکی در حوزه زیبایی می تواند مقدار سرمایه گذاری و درآمد شما را به طرز باورنکردنی بالا ببرد؛ بنابراین اگر خود را با کلینیک زیبایی دیگری مقایسه می کنید باید این کار را متوقف کنید. فراموش نکنید که هیچ دو کلینیک یکسان نیستند. بنابراین، به جای نگرانی در مورد آنچه رقبای خود انجام می دهند، استراتژی های بازاریابی و تبلیغات مناسب با هزینه پایینی را پیدا کنید که برای شما و کسب و کار شما بهترین بازده را دارد. همین حالا برای تبلیغات پرسود اما کم هزینه برنامه ریزی کنید و سطح درآمد و بیماران خود را بالا ببرید. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button