۳ استراتژی برای مرکز درمانی شما در سال ۹۷

سه نکته مهم که مراکز درمانی در سال جدید بهتر است به آن توجه ویژه داشته باشند:

بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی در سال جدید چه استراتژی‌هایی را می‌توانند در پیش بگیرند؟

 

صنعت درمان روزبه‌روز در حال رقابتی‌تر شدن است و مراکز درمانی برای دست‌یابی به سهم بازار بیشتر، شبانه‌روز در تکاپو هستند. برخی با سرمایه‌گذاری در اتوماسیون بازاریابی، تبلیغات آنلاین و یا ارائه مشاره‌های پزشکی در رسانه‌های مختلف برای جذب مخاطبان بیشتر تلاش می‌کنند.
اگر شما برای فعالیت‌های نوآورانه و استراتژی‌های بازاریابی جدید در سال آینده، بودجه‌ای را در نظر نگرفته‌اید بهتر است همین الان دست به کار شوید و برای بازاریابی مرکز درمانی خود در سال جدید، برنامه‌ریزی کنید.

کاربران را بیشتر درگیر کنید
در سال‌های گذشته نفوذ اینترنت پرسرعت میان عموم مردم، بسیار بیشتر شده است. بسیاری از کاربران فضای مجازی دیگر تمایلی به ذخیره اطلاعات در حافظه شخصی خود ندارند و ترجیح می‌دهند هرلحظه‌ای که تمایل داشتند، آنلاین به داده‌ها و محتوای رسانه‌ای مورد نظر خود در اینترنت دسترسی داشته باشند.
در چنین شرایطی، وب‌سایت شما می‌تواند یک مرجع مناسب برای ارائه محتوای کاربرپسند باشد. در این میان، تولید و انتشار ویدیوهای اموزشی یا خلاقانه می‌تواند در جذب بیماران بسیار کارآمد باشد.

کیفیت مهمتر از کمیت است
دیگر آن دوران به سر آمده است که بازاریابان شما با تولید محتوای پرحجم و نوشتن مقالات طولانی، برای مرکز درمانی شما مخاطب جذب می‌کردند. اکنون تولید محتوای با کیفیت و مفید، ۱۰ برابر بیشتر از محتوای طولانی، کارآمدتر است.
با بهترین پزشکان، پرستاران و کارشناسان درمان خود گفت و گو کنید. خلاصه مصاحبه را برای تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌کار بگیرید و مطالب پرحجم و تخصصی‌تر را برای انتشار در نشریه‌ها و گاه‌نامه‌های تخصصی یا خبرگزاری‌ها، کنار بگذارید.

به جامعه برگردید
سلامت جامعه مسئله بسیار مهمی است که مرکز درمانی شما می‌تواند به خوبی در راستای بهبود آن نقش داشته باشد. می‌توانید با پرداختن به مسائل بهداشتی ساده مانند سیگار کشیدن، چاقی، عدم تحرک و یا کنترل همه‌گیری یک بیماری فصلی، به آگاهی رسانی در جامعه بپردازید.
این کار نوعی بازگشت به خویشتن است که در بلند مدت موجب بهبود جایگاه برند شما در جامعه خواهد شد. شما می‌توانید با راه‌اندازی کمپین‌های بزرگ‌تر در زمینه پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماری‌های شایع‌تر، فعالیت خود را در جامعه گسترش دهید. برای مثال اگر مرکز درمانی شما از متخصصان سرطان سینه بهره می‌برد، می‌توانید با آگاهی‌رسانی در میان بانوان، آنان را به آزمایش ماموگرافی تشویق کنید؛ و یا با ارائه آزمایش قند رایگان به کنترل بیماری قند خون کمک کنید.
این گونه فعالیت‌ها می‌تواند رشد بخش‌های پایین‌دستی مرکز درمانی شما را نیز در پی داشته باشد. برای مثال با تشخیص زودهنگام بسیاری از بیماری‌ها، بیماران با هزینه‌های بسیار پایین‌تر و درمان‌های ساده‌تر، در همان مرکز درمانی شما مراحل درمان خود را آغاز کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =