تبلیغات مراکز درمانی و ۴ نسل از بیماران

اخیرا حجم زیادی از درخواست از جانب بیمارستانها و کلینیکها برای بازاریابی پزشکان و بازاریابی مراکز درمانی و یا جذب بیماران را در شرکت TEBex دریافت میکنیم. بسیاری از این مراکز صرفا موضوع را تبلیغ پزشک و یا تبلیغ مراکز درمانی می دانند. زمانیکه ما برای طراحی برنامه برندسازی و بازاریابی مراکز درمانی و پزشکان و یا اطلاع رسانیشان، در مورد مشخصات بیماران مورد نظرشان سوال میکنیم، اغلب اطلاعات کمی دریافت میکنیم. در مواردی هم که تعریف بیمار مورد نظر به درستی انجام میشود، رسانه نامناسبی برای اطلاع رسانی انتخاب شده است. موضوع شناخت مخاطب، مبحثی است پایه ای که بدون درک صحیح و تعریف درست و جامع مخاطب، نمیتوان از هیچ یک از اقدامات تبلیغاتی، نتیجه گرفت.

اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید، می توانید پادکست زیر را گوش دهید:

بسیاری از ما در مکالمه‌های روزانه، پدران و مادرانمان را نسل قبل و فرزندانمان را نسل بعد می نامیم، ولی آیا واقعا به تقسیم بندی نسلها و تفاوت های آنها، حداقل به اندازه ای که به کارمان مربوط می شود، آگاهیم؟

در تقسیم بندی جهانی، مخاطبین مراکز درمانی به ۴ نسل تقسیم میشوند:

تبلیغات مراکز درمانی و 4 نسل از بیماران

نسل خاموش – سن ۶۵ سال به بالا

اعتقاد زیادی به پزشک خود دارد

برای انتخاب مرکز درمانی خود، بیش از همه به توصیه پزشکش عمل میکند

شهرت و برند کلینیک یا بیمارستان از اهمیت کمی در نظر این افراد برخوردار است

اگر بیماران شما از این نسل هستند، تمرکز فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی مراکز درمانی خود را بر روی ارجاع بیمار از سایر پزشکان بگذارید زیرا این نسل بشدت به توصیه پزشکانشان پایبندند

نسل Baby Boomer – سن ۴۵ تا ۶۵ سال

این گروه نه تنها برای خود تصمیم میگیرند بلکه معمولا فرزندان نسل خاموش هستند که برای والدین خود نیز تصمیم گیرنده هستند.

اگرچه به توصیه پزشک خود توجه میکند، اما برای تصمیم گیری، حتما پرس و جو خواهد کرد

اگر بیماران شما از این نسل هستند، باید فعالیتهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود را بیشتر به روش تبلیغات دهان به دهان انجام دهید زیرا این نسل، بیشترین تصمیم گیری خود را به کمک توصیه آشنایان خود انجام میدهد.

این نسل چنانچه تبلیغات مراکز درمانی را در تلویزیون ببیند، در اینترنت بدنبال اطلاعات تکمیلی خواهد گشت

نسل X – سن ۳۰ تا ۴۵ سال

کنجکاو و جستجوگر است

بیشتر اطلاعات خود را از وب سایتها و سایتهای خبری دریافت میکند

شهرت و برند بیمارستان در تصمیم گیری این نسل بسیار تاثیرگذار است

به تجربه قبلی خود و دیگران اهمیت زیادی میدهد ولی توصیه پزشکان در نظرشان اهمیت چندانی ندارد

اگر بیمارانتان عمدتا از این نسل هستند، خوراک اطلاعاتی دقیق و کاملی از طریق وب سایت در اختیارشان قرار دهید

به برندسازی و حضور و اعتبارتان در شبکه ها و سایتهای خبری توجه بیشتری کنید

نسل Y یا نسل هزاره – سن ۲۰ تا ۳۰ سال

بشدت از کانالهای ارتباطی متنوع و شبکه های اجتماعی استفاده میکند

ابزار ارتباطی این نسل عمدتا موبایل است

موضوعات درمانی خود را به راحتی در شبکه های اجتماعی مطرح میکند و از دیگران نظرخواهی میکند

برندسازی و تجربه قبلی در انتخاب بیمارستان و کلینیک درمانی این گروه بشدت موثر است

توصیه پزشکان و تجهیزات پیشرفته بیمارستان از اهمیت کمی در نظرشان برخوردار است

برای ارتباط با این نسل، به سراغ شبکه های اجتماعی بروید

مطمئن شوید که وب سایت شما در تمام گوشیهای موبایل به درستی نمایش داده می شود

 

سوال اصلی و پایانی:

با توجه به اطلاعاتی که امروز کسب کردید، عمده بیماران شما از کدام نسل هستند؟ آیا از ابزار ارتباطی درستی برای اطلاع رسانی به این نسل استفاده میکنید؟ آیا زبان و نحوه بیان تبلیغات شما با نسل بیماران مخاطب شما همخوانی دارد؟

 

خطای رایجی که اکثر مراکز درمانی در تبلیغات و شبکه های اجتماعی مرتکب میشوند آنست که زبان و نحوه بیان مرکز با نسل مدیر کلینیک و یا مسئول روابط عمومی بیمارستان همخوانی دارد، نه با نسل بیماران مخاطب آن مرکز!

 

برای مطالعه بیشتر در این مورد می توانید، کتاب “در جست و جوی درمانی مناسب” را از شرکت TEBex خریداری نمائید.

اگر از این مقاله رضایت داشتید، به دوستانتان هم توصیه کنید تاعضو کانال برند هازپیتال شوند

خوب باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button