اهمیت آموزش پرسنل کلینیکهای پزشکی و دندانپزشکی
ما میگوییم زمانی که صحبت درباره حوزه سلامت است، آموزش پرسنل کلینیکهای پزشکی بسیار اهمیت پیدا میکند، و برای این حرفمان دلایل محکمی هم داریم!
بنابراین تصمیم داریم تا در این مطلب کمی پیرامون این سوال صحبت کنیم، آنگاه برویم سراغ اینکه شما در اینباره چه فکر میکنید.
آموزش در محل کار، در مجموع این فرصت را مهیا میکند که بانک دانش و اطلاعاتی تیم پذیرش و به طور کلی پرسنل کلینیک خودتان را پیش از استخدام و پس از استخدام یا در حین انجام کارشان، ارتقا ببخشید.
البته معمولا همیشه موانعی برای انجام آموزش پرسنل وجود دارد. مثلا اغلب اوقات پزشک به هزینه مورد نیاز برای آموزش پرسنلش فکر میکند، یا احساس میکند زمانی که برای آموزش صرف میشود، میتواند برای انجام پروژههای مهمتری مصرف شود.
بهرحال، آموزش پرسنل یا دستیاران کلینیکهای پزشکی و دندانپزشکی بسیار ضروری است. چرا که این افراد، کار و زندگی روزمرهشان با حفظ سلامت و جان مردم گره خورده است. در ادامه خواهیم دید که چرا آموزش کارمندان کلینیکهای پزشکی یا دندانپزشکی در بازاریابی پزشکی از اهمیت ویژهای برخوردار است، سپس درباره مزایا و معایب برگزاری دورههای آموزشی برای پرسنل خواهیم خواند.
- برنامه ما در tebex برای آموزش پرسنل در زمینه جذب
- آموزشهای مدیریت اینستاگرام برای پرسنل کلینیکها
- آموزش پرسنل در زمینه مدیریت وبسایت کلینیک
- ۷ دلیل برای آموزش تیم پذیرش کلینیک
- آموزش پرسنل کلینیکهای پزشکی چه مزایایی دارد؟
- اگر پرسنل کلینیک خود را آموزش ندهیم چه خواهد شد؟
- چگونه با صرفهجویی در هزینه و زمان، آموزشها را پیش ببریم؟
- روشهای مختلف آموزش و توسعه مهارتها
برنامه ما در TEBex برای آموزش پرسنل در زمینه جذب
آموزش پرسنل کلینیکها و مراکز درمانی، دندانپزشکی یا زیبایی بر اساس هدف افزایش جذب بیمار در کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی انجام میشود. یعنی چه کار کنیم تا بودجه کمپین تبلیغاتی ما به هدر نرود و بیشترین بازخورد را از آن داشته باشیم.
در TEBex ما برای آموزش پرسنل، ۱۲ سرفصل مهم را در نظر گرفتهایم که به منشی، ادمین صفحه اینستاگرام و یا دستیاران شما آموزش میدهیم:
- دستهبندی مخاطبان و ایجاد فهرستهای تماس: برای پیگیریهای بعدی و جذب بیشتر
- چگونگی پاسخگویی به دایرکتهای اینستاگرام: روشهای موثر پیام دادن و استفاده از ابزارهای جدید
- تکنیکهای دریافت شماره تماس مخاطب و انجام فروش تلفنی: ایجاد ارتباط تلفنی مناسب و بهبود فرایند جلب اعتماد یا قانع کردن مخاطب
- مهمترین نکات در پاسخگویی تلفنی تیم پذیرش: چگونه از مخاطب تلفنی اطلاعات مورد نیاز را بگیریم و او را از نظر ذهنی برای مراجعه حضوری آماده کنیم
- مراحل اعتماد سازی خ. ش. ک.: شیوه ایجاد اعتماد ذهنی برای مخاطب برای مراجعه حضوری و دریافت خدمت م آموزش اعتمادسازی از پشت تلفن
- استفاده صحیح از پیامک و ارسال پیامک کاربردی: به عنوان روش مکمل پیام، دایرکت و تماس تلفنی برای افزایش میزان تاثیرگذاری
- جواب سوال پر تکرار “قیمت چند؟” را چگونه بدهیم؟: آموزش شیوه قیمت دادن برای خدمات زیبایی و درمانی
- پاسخگویی به سوال “چرا قیمت شما بالا است؟”: بسته به هر کلینیک و شرایط آن یا وضعیت مکالمه، با تکنیکهای مختلفی میتوان قیمت را در ذهن مخاطب شکست
- مدیریت مخاطبانی که نوبت گرفتند اما مراجعه نکردند: تکنیکهای پیگیری برای افزایش جذب
- روشهای ارتباط با مراجعه کننده حضوری: افزایش تاثیرگذاری بر مخاطب توسط پرسنل کلینیک (جدا از پزشکان)
- چگونگی مدیریت مراجعان و بیماران ناراضی: تکنیکهایی برای مدیریت ارتباط با بیماران و حل مشکلات ذهنی یا ناراحتیها
- تکنیکهای دریافت محتوا از بیماران: شیوه آمادهسازی ذهنی و پذیرش بیمار برای ارائه محتوای تصویری، مصاحبه حضوری و امکان انتشار محتوا در فضای مجازی
این ۱۲ مورد اصلی به همراه برخی نکات کاربردی کوچک دیگر، به افزایش جذب مخاطبان شما کمک خواهد کرد. با این وجود آموزشهای کاربردی دیگری نیز وجود دارد که به بهرهوری بیشتر پرسنل و افزایش توانمندیهای فنی آنها کمک خواهد کرد.
آموزشهای مدیریت اینستاگرام برای پرسنل کلینیکها
بیشک اینستاگرام و دیگر شبکههای اجتماعی، بستر قابل اعتماد و موثری در جذب بیمار هستند. به ویژه در دوران کرونا که ارتباطات مجازی بر تعاملات فیزیکی، پیشی گرفته است، اهمیت شبکههای اجتماعی نیز بیشتر شده است.
بر اساس آمارهای موجود، بیش از ۳۰ میلیون ایرانی در فضای اینستاگرام حضور فعال دارند. این یعنی بخش زیادی از جامعه و مخاطبان هدف، به ویژه در شهرهای بزرگ، در اینستاگرام فعالیت میکنند. به همین دلیل برای اینستاگرام، باید یک برنامه جدی داشت.
ما برای آموزش پرسنل کلینیکها در زمینه مدیریت و ادمینی اینستاگرام، برنامه مشخصی داریم که در ادامه، برخی از مهمترین سرفصلهای آن، فهرست شده است:
- آشنایی مقدماتی و پیشرفته اینستاگرام و آشنایی با بخشهای مختلف اپلیکیشن
- امنیت صفحه و جلوگیری از هک شدن اینستاگرام
- تبدیل صفحه از حالت عمومی به بیزینسی و مزایای آن
- شیوه نوشتن بیو صفحه اینستاگرام: بایدها و نبایدهای بیو
- چگونگی بررسی آمار و دادههای صفحه مانند فهرست درخواستهای فالویی که دادهایم، فعالیتهای اکانت، دستگاههای متصل شده به اکانت و …
- معرفی اینسایت (آمار تعامل) صفحه، پستها و استوریها و کاربرد دادههای آن
- شیوه صحیح پستگذاری و نمایش صحیح ابعاد پست: تصویر، ویدیو، IGTV و پست آلبومی
- تفاوت پست ویدیویی، ویدیو آلبومی و IGTV
- شیوه صحیح استوری گذاری و استفاده از فیلترها، ابزارهای ایجاد تعامل و گیفیها
- آموزش کار با اینستاگرام در رایانه (تحت وب)
- جذب فالوئر واقعی و فیک: تشریح مزایا و معایب هر کدام
- معرفی الگوریتمهای اینستاگرام: چگونه پیج ما بیشتر دیده شود و یا بن نشود
- چگونه برای صفحه اینستاگرام، محتوای خلاقانه و موثر تولید کنیم؟
- آموزش تولید محتوای پست و استوری با اپلیکیشنهای گوشی تلفن همراه: عکس، ویدیو، پادکست و کاور
- شیوه دانلود عکس، ویدیو و فوتیج مناسب برای تولید محتوا
- آموزش تهیه محتوا و تصویربرداری با گوشی تلفن همراه
- آموزش استفاده صحیح از رینگلایت برای عکاسی پرتره
- آموزش تولید محتوا با نرمافزارهای رایانهای (مقدماتی و حرفهای)
- کپشن نویسی مناسب
- بایدها و نبایدهای هشتگگذاری
- آموزش دستهبندی پستها و استوریها: هایلایت و کاتالوگ پستها
- آموزش لایو و ذخیره محتوای ویدیویی لایو در صفحه اینستاگرام
- چگونگی بررسی رشد صفحه اینستاگرام و نرخ تعامل
با کمک این آموزشها، منشی یا دستیار شما میتواند به خوبی کار ادمینی صفحه اینستاگرام را بر عهده بگیرد و فرایند جذب مخاطب را افزایش دهد. این آموزشها در کنار آموزش جذب، از نیروهای کلینیک شما، افراد توانمندی خواهد ساخت که نرخ بازگشت سرمایه گذاری شما در کمپینهای تبلیغاتی را افزایش خواهند داد.
برای اطلاعات بیشتر مقاله مدیریت کلینیک دندانپزشکی را مطالعه فرمایید
آموزش پرسنل در زمینه مدیریت وبسایت کلینیک
یکی دیگر از دغدغههای بسیاری از کلینیکها، مدیریت صفحه وبسایت کلینیک یا مطب پزشکان است. بسیاری از این وبسایتها، پس از مدتی به حال خود رها میشوند. به ویژه وقتی قرارداد کلینیک با مجموعه طراحی وب سایت به اتمام میرسد و برنامه ای برای سئو (SEO) وجود ندارد.
یکی از مهمترین دغدغههایی که در این زمینه وجود دارد، آموزش چگونگی بارگذاری محتوای متنی و تصویری در وبسایت و یا ویرایش محتوای موجود است. محتواگذاری در وبسایتها بسته به قالب طراحی شده و سیستم مدیریت محتوای آن، متفاوت خواهد بود. در این میان مهمترین مواردی که به پرسنل قابل آموزش است، در ادامه آمده است:
- مدیریت صفحه اول وبسایت و ویرایش محتوای آن
- بارگذاری محتوای تصویری یا صوتی در کتابخانه وبسایت
- ویرایش منوی اصلی وبسایت
- ویرایش هدر و فوتر
- ایجاد صفحههای داخلی جدید در وبسایت
- ایجاد مقالههای جدید در وبسایت
- بارگذاری محتوا در صفحات
- نمایش محتوای تصویری در صفحات
پیش از تحویل وبسایت از تیم طراح، به این چند نکته اساسی حتما باید توجه کنید:
- معمولا در قراردادهای طراحی وبسایت، تا یک سال (این بازه زمانی بسته به قرار داد ممکن است بیشتر باشد) پشتیبانی فنی وبسایت به صورت رایگان، بر عهده شرکت طراح است. در نتیجه هرگونه ویرایش، رفع مشکلات طراحی و یا حل مشکلات فنی باید توسط تیم طراح انجام شود.
- معمولا تولید و بارگذاری محتوا شامل قرارداد جداگانه است که در صورت نیاز، میتوان این موارد را به پرسنل کلینیک آموزش داد.
- خرید دامنه و اطلاعات دسترسی به آن، حتما باید توسط پزشک یا مدیر کلینیک انجام شده باشد. دقت داشته باشید که مالکیت دامنه و هاست خود را از تیم طراحی کاملا تحویل بگیرید. همچنین معمولا هر یک سال یک بار باید مالکیت دامنه و هاست خود را تمدید کنید.
برای اطلاعات بیشتر مقاله راه اندازی مطب را مطالعه کنید
۷ دلیل برای آموزش تیم پذیرش کلینیک
۱. آموزش، کارایی پرسنل را بهبود میبخشد
آموزش پرسنلی که در حوزه سلامت فعالیت میکنند، نه تنها باعث افزایش تواناییها و تخصصشان خواهد شد، بلکه به بهبود کلی کارایی آنها در انجام وظایفشان نیز کمک شایانی خواهد کرد.
آموزش پرسنل کلینیکهای درمانی در روند بازاریابی مراکز درمانی کمک میکند تا نقاط قوت تیم پذیرش خود را پیدا کنید و برای قویتر شدنشان در همان زمینه برنامه ریزی کرده، تا مطمئن شوید در کار خود پیشرفته داشته، و در تمام روزهای کاریشان بهترین تلاش خودشان را خواهند نمود.
اختصاصا در حوزه سلامت، تیم پذیرش با آموزش مناسب و مرتبط است که میتوانند به ابزارهایی تجهیز شوند تا در ارائه خدماتشان به بیماران، کیفیت قابل قبولی را رعایت کنند. خدمات بهتر در حوزه سلامت، به این معنی است که آنها از بیمارانی که به مراقب نیاز دارند به نحو بهتری نگهداری خواهند کرد، در نتیجه زندگی افراد بیشتری نجات پیدا خواهد کرد.
۲. آموزش، نقاط ضعف پرسنل را روشن میکند
موضوع دور از ذهن و غریبی نیست که در محیط کار شاهد نواقص و کشمکشهایی از ناحیه تیم پذیرش باشیم، چیز که ما آن را به نام نقاط ضعف میشناسیم. این نقاط ضعف و بروز آنها، معمولا ریشه در عدم آموزش مناسب و کافی در دوران مدرسه و حتی پیش از آن دارد. عدم آموزش صحیح در دوران تحصیل، باعث میشود تا دستیاران در زمینه کاری خودشان کارایی و عملکردی پایینتر از حد تواناییشان داشته باشند و در نتیجه در خروجی نهایی خدماتی که مجموعهی شما هم ارائه میدهد در تبلیغات مطب پزشکان کمی و کاستی بوجود بیاید.
با سازماندهی آموزش درون سازمانی به پرسنل خود در در کلینیکهای پزشکی و دندانپزشکی، این فرصت را پیش پای آنها میگذارید تا نقاط ضعف خودشان را تشخیص داده و بتوانند با ارتقای مهارتهای خود در حرفهشان بدرخشند.
۳. آموزش، روحیه و رضایت پرسنل را افزایش خواهد داد
هزینه کردن بابت آموزش پرسنل، به آنها نشان خواهد داد که شما اهمیت میدهید و برای پرسنل خود ارزش قائلید. این آموزشها در حقیقت محل کار را پشتیبان کارمندانش میکند. پرسنل شما هم میتوانند به آموزشهایی دسترسی پیدا کنند که شاید تابحال چیزی از آن نشنیده بودهاند. در نتیجه آن دسته از پرسنل شما که از آموزشها بهره برده و در حرفهی خود ارتقا پیدا کردهاند، رضایت شغلیشان افزایش پیدا خواهد کرد و همواره قدردان مجموعه شما خواهند بود.
۴. آموزش، رعایت استانداردها توسط پرسنل را افزایش میدهد
معمولا زمانی که یک کلینیک برای افراد خودش دورههای آموزشی پیشبینی میکند، بهره وری تیم افزایش مییابد! و در نتیجه زمانی که بهرهوری پرسنل افزایش یابد، پروژهها یا وظایف موفق بیشتری در مجموعه رقم خواهد خورد.
قاعدتا در یک کلینیک پزشکی، استانداردها و قوانین متعددی لازمالاجراست که با وجود دورههای آموزشی مستمر، رعایت آنها به میزان قابل توجهی توسط پرسنل افزایش خواهد داشت.
۵. آموزش، رفت و آمد کارمندان را کاهش میدهد
زمانی که برای آموزش پرسنل کلینیک پزشکی خودتان هزینه کنید، اعضای کلینیک احساس با ارزش بودن پیدا میکنند و به احتمال کمتری به فکر تعویض کلینیک محل کار خودشان میافتند. در حقیقت آموزش و راههای پیشرفت شخصی از دید پرسنل، بعنوان مزایا دیده میشود. بدین ترتیب، با پیادهسازی آموزشهای درون سازمانی برای کلینیک خود، هزینههای مالی و زمانی استخدام تیم جدید هم برای شما کاهش پیدا خواهد کرد.
با ادامه آموزشها به پرسنل، آنها دانش و تواناییهای جدیدی فرا میگیرند، که نه تنها در انجام وظایفشان به کمک آنها خواهد شتافت و آنها را به یک شخص حرفهای تبدیل خواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد خود را عضو پرباری از مجموعه شما بدانند. بدین ترتیب، در کنار بهبود کاراییشان، روحیهشان هم تقویت خواهد شد.
۶. آموزش، شهرت کارآفرینی کلینیک شما را بهبود میبخشد
وجود یک استراتژی قوی و موفق برای آموزش پرسنل، کمک میکند تا برند کارفرمایی شما بهبود یافته، و کلینیک شما را به یک محل کار قابل توجه برای فارغالتحصیلان جدید و جوان تبدیل کند. مطمئنا با وجود دورههای آموزشی با کیفیت در حین کار و منتورینگ قوی، افراد مشتاق زیادی با یکدیگر برای کسب جایگاه کارمندی کلینیک شما رقابت میکنند تا بتوانند با ورود به مجموعه شما، تجربه و دانش خودشان را بهروز کنند.
اگر کمی در مورد فعالیتهای واحد منابع انسانی مجموعههای اقتصادی بدانید، مطمئنا از سختی استخدام نیروهای جدید و یافتن پرسنل مستعد برای موقعیتهای شغلی باز آشنا هستید. اتفاقی که آموزشهای پیش از استخدام یا آموزشهای حین کار، میتواند از سختی آن بکاهد.
۷. آموزش، سازمان شما را با ثبات و متحدالشکل خواهد کرد
بخاطر داشته باشید که هر کدام از پرسنل شما، پیشینه متفاوتی داشته و در کیفیت و در سطوح مختلفی آموزش دیدهاند. حتی احتمالا تجربه شغلی آنها هم باهم متفاوت باشد.
همین موضوع است که پرسنل شما را ذاتا منحصر بفرد و متنوع میکند، اما اگر آموزش و راهنماییهای مشترکی نبینند، برای اینکه وظایف خودشان را به درستی انجام دهند به مشکل خواهند خورد، مخصوصا زمانی که باید با یکدیگر یا با اربابان رجوع در ارتباط باشند.
آموزش پرسنل در کلینیکهای پزشکی این فرصت را به کارفرما میدهد تا سریعتر و با کیفیت بالاتر کارمندان خودشان را در کار مخصوصشان بگمارند و تمام پرسنل را بصورت انفرادی و همچنین بعنوان عضوی از تیم، با کل مجموعه همگام و متحد سازند.
با آموزش مناسب و کافی، ذهن اعضای جدیدالورود را آماده میکنید تا با بقیه تیم پذیرش یکجور فکر و عمل کنند و بتوانند بصورت موثری با کل مجموعه وفق پیدا کنند. زمانی که تمام پرسنل همدیگر را به خوبی بفهمند، همیشه کارها بهتر و سریعتر انجام میپذیرد، چرا که میتوانند راحتتر با یکدیگر تعامل داشته باشند.
آموزش پرسنل کلینیکهای پزشکی چه مزایایی دارد؟
تحقیقی که در سال ۲۰۱۸ توسط دانشگاه ویلیام مارش رایس، که جزو ۲۰ دانشگاه برتر آمریکاست منتشر شد ۱ میگوید اگر آموزش پرسنل کلینیکهای پزشکی به درستی پیاده شود، میتواند مرگ و میر بیماران را تا ۱۳٪ کاهش دهد.
مطابق این مقاله، این آموزشها باید ملاحظاتی مانند مهارت آموزش در محل کار یا شبیهسازی را در نظر داشته باشند. این تحقیق همچنان اعلام داشته که علاوه بر کاهش میزان مرگ و میر بیماران، آموزشهای حوزه سلامت مزایای دیگری را نیز بهمراه دارد:
- ۱۸٪ بهبود زمان واکنش به نیازمندیهای بیماران
- ۲۹٪ بهبود یادگیری کارکنان
- ۱۷٪ بهبود عملکرد کارمندان در کار تیمی
- ۳۲٪ بهبود عملکرد در وظایف تخصصی
- ۱۸٪ کاهش خطاهای پزشکی
- ۱۱٪ بهبود جو ایمنی برای برای بیماران
- ۶٪ کاهش مدت بستری بیماران
- ۱۳٪ افزایش رضایت مشتری
اگر پرسنل کلینیک خود را آموزش ندهیم چه خواهد شد؟
متاسفانه پزشکان یا حتی مدیران و صاحبان کسب و کار متعددی که در حوزه سلامت فعالیت میکنند، آنچنان با آموزش تیمشان میانهای ندارند و به این اقدام اولویت بسیار پایینی میدهند.
اما باید بدانید عدم وجود برنامههای آموزشی مستمر برای پرسنل، میتواند عواقبی همچون اعضای ناراضی، محل کار ناامن، رضایت پایین بیماران، و افزایش مخارج کسب و کار را برای شما بهمراه داشته باشد.
به موارد زیر دقت کنید، اینها برخی از نتایجی هستند که عدم آموزش کافی و مناسب به پرسنل حوزه سلامت میتواند بهمراه داشته باشد:
- نقض امنیت و حریم خصوصی بیماران
- نقص در اسناد هویتی یا پرداختی
- خطر مواجهه با جریمههای قانونی
- خطرات ایمنی و سلامتی برای بیماران
- کاهش روحیه و بازده پرسنل
- کاهش بهره وری کارمندان
- فشار کاری بی مورد به تیم مدیریت کلینیک
- بوجود آمدن مشکلات حقوقی
چگونه با صرفهجویی در هزینه و زمان، آموزشها را پیش ببریم؟
یکی از بارزترین نقاط ضعف کلاس درس، این است که پرسنل کلینیک شما را از فضای کارش و البته از ارائه خدمات به بیماران دور میکند. پس با این اوضاع چطور میتوانید مطمئن شوید تمام تیم شما بدون دور شدن از محل کارشان آموزشهای کافی را دیدهاند؟ جوابش کلاس آنلاین است!
بهرحال تمام کسانی که در حوزه سلامت و در کلینیکهای پزشکی فعالیت میکنند، باید دائم آموزش ببینند و دانستههایشان را بهروز کنند. آموزش الکترونیکی و در دسترس قرار دادن تمام متریالهای آموزشی از طریق کامپیوتر، تبلت یا موبایل، یک راه حل عالی برای کارمندان و کارفرمایان است تا بتوانند در کنار آموزش مستمر، در هزینه و زمان هم صرفهجویی کنند.
بدین ترتیب، پرسنل شما میتوانند در زمان و مکانی که راحتند، خارج از اوقاتی که سرشان شلوغ است دوره آموزشی مورد نظر شما را طی کنند. کارفرما هم بصورت واضح کمتر هزینه میکند و مطمئن میشود که پرسنلش در زمان شلوغی به کارشان میرسند.
روشهای مختلف آموزش و توسعه مهارتها
به روشهای متفاوتی میتوان پرسنل کلینیکهای پزشکی را در محل کار پرورش داد. در ادامه تعدادی از این راه و روشها را بر میشماریم:
آموزشهای مدیریتی: زمانی که پرسنل قدیمی شما به سطوح مختلف سازمانی ارتقا پیدا کرده و به ردههای مدیریتی میرسند، شایسته است تا آموزشهای مدیریتی ببینند. این آموزشها آنها را برای مرحله جدیدی از مسئولیتها آماده میکند و به آنها کمک میکند تا قدرت تصمیمی گیری پیدا کنند. همانطور که میدانید، صرفا دانش تخصصی سلامت، برای مدیریت یک تیم یا یک دپارتمان کلینیک کافی نیست، بلکه دانش مدیریت لازمه این موقعیتهای شغلی است.
آموزشهای مالی: اعضای کلینیک شما، مخصوصا آنهایی که در بخش فروش یا دپارتمانهای مالی یا حتی بازاریابی فعالیت میکنند میتوانند با گذراندن دورههای مالی یا فروش، تخصص خودشان را در این زمینه چند برابر ارتقا بخشند. اینکه دانش پرسنل خودتان را با آموزشهای مالی یا فروش ارتقا بخشید، شما را از ضرر و زیانهای احتمالی آینده هم در امان نگاه خواهد داشت، ضمن اینکه میتواند باعث افزایش فروش شما هم بشود.
آموزش حین خدمت: زمانی که پرسنل شما به تازگی فعالیت خودش را در مجموعه آغاز کرده، میتوانند حین انجام فعالیتهای روزانه خودشان آموزش ببینند، تا نه تنها با مسئولیتهای خود آشنا شده، بلکه توقعاتی که از آنها و موقعیت شغلیشان وجود دارد را درک کنند. بدین ترتیب، دیگر نگرانی این را هم نخواهید داشت که پرسنل شما هنگام آموزش از کار فارغ شده و به بیماران یا فعالیت های دیگرشان رسیدگی نمیکنند.
منتورینگ: برخی اوقات، مخصوصات زمانی که یک کارمند تازه وارد به کلینیک دارید، میتوانید آنها را در کنار دست یک پرسنل با تجربه و تخصص بالاتر قرار داده تا درباره شغل جدیدشان و مقدمات کارهایی که باید انجام دهند اطلاعات مفیدی به دست آورند. این موضوع، به پرسنل قدیمی شما حس غرور و افتخار داده، و باعث میشود تا کارمند تازه وارد هم سریعتر با تیم همزبان شده، و هنگام ورود به مجموعه شما راحتتر یخهایش آب شود.
آموزشهای درون سازمانی: بسیاری از مجموعهها، آموزشهای درون سازمانی در سطوح مختلفی دارند. یک راه این است که اعضای کلینیک با سابقه خود را بعنوان تسهیلگر بگمارید، و راه دیگر هم این است که از بیرون سازمان استاد متخصصی را برای آموزش به پرسنل خود استخدام نمایید. این آموزشها میتوانند بصورت دورهای، و به شکل کارگاههای فشرده باشند و اطلاعات مهم و مفیدی را بصورت خلاصه اما فشرده در اختیار پرسنل شما قرار دهند. این آموزشها در دورههای منظمی، مثلا بصورت فصلی برگزار شده و ممکن است شامل محتوایی برای بهروزآوری دانش کادر تخصصی کلینیک شما باشد.
نظر شما درباره آموزش پرسنل کلینیکهای پزشکی و دندانپزشکی چیست؟ فکر میکنید چقدر آموزشها برای مجموعه شما لازم و حیاتی است؟ لطفا دیدگاه خودتان را با ما و خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارید.